I dag er det blåsbortdagen...Og i natt har det vært storm!
Vet ikke hva det heter på værmelderspråket, men våknet i natt av at vinden var så kraftig at det ulte i hele dalen.
Faktisk så fasinerende at jeg ikke ble irritert over å våkne i 03-tiden, men ble stående og glane ut gjennom det åpne vinduet.
Vi har et stort ospetre på hjørnet av huset v/soverommet. Der sitter det ofte en ugle. I natt håper jeg den har vært lur nok til sitte en lunere plass, ellers er nok den også blåst bort eller kanskje helt utslitt over å holde seg fast? Treet har i allefall fått svaiet og sust godt siden i går kveld.
Visste du at ospetreet er det siste treet som får blader om våren? Det er også det treet som sist mister bladene om høsten. Et veldig vakkert tre med tilnærmet runde blader som skinner som gull i høstsolen!
Det er jammen deilig å sitte inne å titte ut på regnet som driver bortover i vinden...
Det er nesten som jeg må ut bare for å kjenne om det er så ille vær som det ser ut for...!
9 kommentarer:
Det å gå ute i ruskevær med skikkelig regntøy på, er nesten like deilig som å sitte inne etterpå med et godt glass vin.
Søren, nå fikk jeg lyst på et glass vin gitt.
Det har du jammen rett i Are! Men jeg liker bedre kakao, gjerne med en dæsj krem :D
Så lenge det ikke er bokskrem.... jeg hater bokskrem! Vi kjøpte forresten med en litt spesiell kakao da vi var i Italia i sommer. Har ikke sett den i andre land. Veldig tyktflytende type. Så viskøs at du kan snu koppen på hodet en liten stund uten at det renner noe ut. Veldig god!
Bokskrem er helt OK, men det må være Tine Kremtopp altså.
Nå kunne jeg dradd en vits om TINE (Anne Christine kalles Tine av enkelte venner), men nå er jeg så utrolig voksen og sånn, at jeg lar det være.
Forøvrig er bokskrem værste sort. Hater det. Spør alltid når jeg er ute, og er det krem fra boks så himler jeg med øynene og forteller dem hvor de kan stappe den ;)
Jeg vet ikke om det imponerer eller har noen som helst verdi i vårt vennskap at du har blitt så innmari voksen... ;D
(her er det kanskje best at JEG dukker...)
*kaster en boks krem i retning nord*
Over på noe heelt annet: I morgen skal jeg hjem til min kone - jippi!! :)
God tur og kos deg i helgen!
Hadde det veldig kjekt i helgen og fikk tilogmed gjordt litt fag =)
Legg inn en kommentar