
Nok en deilig dag i Viksdalen og omkringliggende fjell.
Hele familien + Erlend dro i dag for å sanke trimposter og poeng. Rikelig med mat, drikke og godis var med i sekkene.
Litt trøbbel med motiveringen de første 2 timene, deretter merket vi ingenting til trøtte bein eller sure miner.
Vi gikk først til Holteskaret hvor Kjerringa ligger. Kjerringa er et berg med en stein oppå, slik at det ser ut som kjole og hatt.
Videre bar det oppover fjellryggen til Storfjellet, vi er nå 1100 moh og det er godt vardet oppover. Dere kan tro det er stas med rett i koppen på toppen.
På veien ned igjen var vi innom en støl på ca 500 moh og deretter en liten post kalt Loftsteinen. Det er en stein som ligger på vippen ved et stup og vi kan undre oss over at den ikke er tippet utfor for lenge siden og hva som egentlig hindrer den i det.
En god måte å tilbringe søndagen sammen på, syns vi.
7 timer samlet og for meg som går med pulsklokke viste det at jeg hadde svidd av 1200 kcal underveis.
Ingen ulempe at ungene var lett å legge i kveld... ;-)
Vi voksne skal derimot ut og strekke litt på beina og sanke noen få poeng og trimposter til før vi bikker i loppekassen...
Dette er vel det nærmeste jeg kommer et snev av konkurranseinstinkt!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar