Her er kjøkkenbordet mitt julepyntet.
Var så heldig å få en amaryllis av en av mine kursdeltakere.
Den står nå på en kald plass og skal få komme inn i varmen på selveste julaften!
Asaleane i vinduet kan jeg pakke ned når jula er slutt og ta fram igjen til neste år.
Utrolig greit med den saken.
Har akseptert meg selv fullt ut som en snittblomstelsker.
Sånne med rot må liksom klare seg sjøl og det gjør de sjelden.
Eneste unntak er aloe vera planten min som er på englebildet.
Den har jeg hatt i 4 år og farmor hadde hatt den i noen år før det.
En fantastisk plante! (Og den virker)
7 kommentarer:
Ja her var det jul. Det var jo veldig koselig =). I tillegg til bildene her har jeg jo fått levende beskrivelser både fra deg og mor, så dette ser jeg levende for meg =)Kjempe! God jul!!
Asaleane i vinduet kan jeg pakke ned når jula er slutt og ta fram igjen til neste år ??? Er dei kunstige? Det tykkjer eg ikkje heilt sømer seg. Plastplanter er vanlegvis å finne hjå frå flytta hus som har litt slikt i vindauga for at det skal sjå ut som folk bur der. Ellers er det jenje slikt som eldre folk har. For dei er i mange høve jenje litt dårlege til beins, og dermed ikkje heilt meistra å fare omkring i krokar og kre for å vatne på planter. Ellers er jo det bra med julestemmning i heimen dykkar. Har jo sett den live.
Mvh. Fossen
Det er mange ting i ditt liv Fossen, som du tydeligvis ikkje syns verken høver seg eller sømer seg...La gå med da!
Eg tykte dei var fine og så slepp eg å hive visne,døde planter FØR jula er slutt.
Eg gleder meg til du skal få din eigen heim å stelle. Då skal du få mange slike levende asalear i innflyttingsgave...slik at du knapt har tid til andre fritidssysler enn å fare omkring i krokar og kre for å vatne planter...
Kanskje du då får eit snev av forståelse for at eg prioriterer annleis
Gje meg plantar du. Skal klare å gå ein fjelltur meg deg i ny og ne i tillegg til å drive vatning av plantar vist eg føler for at det trengst.
Mvh. Fossen
Løsningen min er et plantefritt miljø :)
Jeg fikk en gang et banzai-tre av en venn som burde visst bedre (kanskje det var en spøk?). Det skal da stå i vannbad i en time eller så hver gang det trenger væske. Det var 4.5 år gammelt da jeg fikk det. Det var 4.7 år gammelt da det døde hehe :D
Har funnet ut at orkideer kan stå opptil 4-5 mnd før de dauer. Det er jo en stund det da...:o)
Legg inn en kommentar