onsdag, desember 13, 2006

Santa Lucia

















I dag skal barna mine bake lussekatter på skolen og gå i Lucia-tog. Den som kan sangen best er nok den vesle sangfuglen vår, Øyvind.
Han synger og traller og kan faktisk hele teksten på opptil flere høyaktuelle sanger i desember.

I går var Gjermund aleine hjemme sammen med meg. Hadde avtalt en liten tur med Eva og Gjermund hadde lyst til å være med. Vi gikk opp til Kletten, noe som i 6-års tempo tok 2 timer t/r.
Det var et fryktelig vær i går med masse vind og regn/sludd, men akkurat under turen vår var det sånn noenlunde bra. Og med sekk på ryggen og Tom & Jerry-kjeks som "bensin" kom vi nå oss opp.
Måtte lokke med kakao og krem når vi kom hjem.

Selv om motivasjonen var så som så for å komme seg opp på trimposten var det en meget stolt ung mann som konstaterte "i dag har eg vært på Kletten" da vi kom hjem igjen og kunne se bort på målet for turen.

Han storkoste seg når vi satt med kjøkkenbordet og hadde tent adventslys, drakk kakao m/krem og spiste lunsj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tom & Jerry er bra for folk i alle aldera det ;)

Mvh. Fossen